Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

 

Investiția, realizată din bani europeni, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, înseamnă electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată pe o lungime de 166 km, proiect despre care se tot vorbește de 30 de ani. 

Dacă până acum cele mai rapide trenuri aveau viteze medii pe această rută de 60 km/h, noile trenuri vor  ajunge la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h. 

Implementarea acestui proiect înseamnă:

  • modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe;
  • reabilitarea a 5 tuneluri feroviare;
  • modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată;
  • modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Ioan Boloș:

” Când spun că am la suflet un proiect, mă refer la un sentiment de conexiune, care trece dincolo de dorința de maximizare a rezultatelor. Activitatea în serviciul public mi-a facilitat de multe ori împlinirea unor aspiraţii mai profunde, ce țin de dorința de a construi o viață mai bună pentru cei din jur. Ei bine, mă bucur să vă anunț că un astfel de proiect „de suflet”, pentru care m-am luptat mai bine de doi ani, va prinde viață începând de astăzi. Este vorba despre linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru care a fost semnat contractul de finanțare, în valoare de 9,36 miliarde de lei.”

Ce părere ai despre această investiție? Scrie AICI.