Proiectul de reformă a educaţiei din România, „România Educată”, considerat un proiect amplu, iniţiat şi dezvoltat de Administraţia Prezidenţială, reprezintă Proiectul de ţară care şi-a propus să devină reperul asumat, de care România are nevoie, pentru a îmbunătăţi şi moderniza învăţământul românesc. 

Cu toate acestea, sistemul de educaţie trebuie adaptat la evoluţia tehnologică, printr-un proces complex, dar necesar pentru pregătirea şi perfecţionarea resurselor umane, un element esenţial al dezvoltării, modernizării şi inovării societăţii.

Astăzi, este din ce în ce mai evident impactul transformării digitale asupra societăţii şi a pieţei muncii, precum şi asupra sistemelor de educaţie şi formare. Având în vedere acestea, transformarea digitală în educaţie este determinată de progresele în materie de conectivitate, utilizarea pe scară largă a dispozitivelor şi a aplicaţiilor digitale, nevoia de flexibilitate individuală şi cererea acută de competenţe digitale.

Trebuie să nu uităm că progresul academic al elevilor este influenţat de caracteristicile mediului de învăţare, prin adaptarea nevoilor educaţionale la stilul lor de viaţă, un stil bazat pe tehnologie digitală. 
Pandemia a reuşit ceea ce nu au reuşit zeci de miniştri, de-a lungul timpului, a rescris practicile educaţionale de la interacţiunea „faţă-în-faţă” la mediul online, aspect care a generat o serie de reflecţii care au pus în centrul atenţiei faptul că predarea, învăţarea şi tehnologia emergentă nu mai pot fi considerate disparat, ci conturează, holistic, viitorul educaţiei digitale.

Acest aspect evidenţiază rolul educaţiei digitale ca obiectiv-cheie pentru predarea-învăţarea-evaluarea de înaltă calitate, accesibilă şi favorabilă incluziunii, precum şi necesitatea unei abordări strategice privind dobândirea competenţelor digitale pe tot parcursul vieţii, pentru toţi actorii implicaţi.

sursă foto: HaticeEROL de pe pixabay.com