Susțin acțiunile care identifică zona de excelență în învățământ

Am avut plăcerea și onoarea să particip, pe 23 noiembrie, la Ateneul Român, la Gala Premiilor pentru Directorii Anului – ediția 2022, eveniment organizat de Asociația pentru Valori în Educație (AVE). Cu această ocazie au fost premiați patru directori de școală, care ”au reușit, prin viziune, implicare și dăruire, să schimbe în bine contextul educațional din școala și comunitatea din care fac parte”. Distincțiile au fost acordate la patru categorii: Egalitate de Șanse, Inovare, Antreprenoriat și ”Directorul Anului 2022”.

În finala Galei Premiilor pentru Directorii Anului 2022 au intrat 19 directori de școală, dintre care patru au urcat pe scena Galei.

Directorii din școlile, licee și grădinițele publice din România au fost premiați pentru proiectele de transformare a educației în care s-au implicat în anul școlar 2021 – 2022, la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022. Câștigători au fost patru lideri educaționali din Ditrău (județul Harghita), Curcani (județul Călărași), Popricani (județul Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale, precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului funcțional în școlile pe care le conduc”, a anunțat AVE.

Am fost prezent la acest eveniment pentru că sprijin întotdeauna acțiunile care încearcă să identifice zona de excelență în învățământ la toate nivelurile. Întotdeauna am considerat că dificultatea activității dascălilor crește pe măsură ce grupa de vârstă a elevilor scade. E mult mai greu să lucrezi la creșă, grădiniță decât la gimmaziu sau liceu. 

Mă alatur și eu celor care cred că directorul reprezintă coloana vertebrală a învățământului preuniversitar. În acest context, consider utilă crearea și legiferarea unui algoritm de dezvoltare în carieră pentru cadrele didactice

Cine sunt directorii premiați pentru că au schimbat în bine școala și comunitatea

Directorul anului 2022 a fost desemnată doamna Cristina Hadâmbu, directoarea Liceului Tehnologic „Puskás Tivadar” din Ditrău (județul Harghita). Aceasta s-a detașat prin implicarea în proiecte cu impact la nivelul comunității, nu numai al școlii pe care o conduce, cu obiectivul principal de a reduce abandonul școlar.

În contextul în care școala pe care o conduce – Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” – se află în mediul rural, într-o zonă slab industrializată, Cristina Hadâmbu a înființat, cu sprijinul corpului profesoral, a autorităților locale și a partenerilor privați, o unitate de învățământ de tip profesional – dual. A implementat în liceu proiecte Erasmus, prin intermediul cărora elevii au putut face stagii de practică la companii din Portugalia, Polonia sau Spania. Cadrele didactice au urmat de asemenea cursuri de perfecționare, iar școala s-a mutat, în precedentul an de învățământ, într-o clădire nouă.

Premiul Directorul Anului pentru Antreprenoriat a fost câștigat de Simona Elena Voinescu, director la Școala Gimnazială Popricani, județul Iași. Prin intermediul unui proiect finanțat din fonduri europene, aceasta a digitalizat toate cele 16 spații de învățământ cu table interactive, laptopuri și videoproiectoare.

Premiul Directorul Anului pentru Inovare a fost acordat lui Viforel Dorobanțu, director al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani (județul Călărași), școală pilot din 2021. Noua arhitectură curriculară propusă de domnul director a dus la reducerea de patru ori a absenteismului și la jumătate a corigențelor la mai multe materii.

Georgiana-Livia Antoci este director la Școala Gimnazială „Elena Cuza” din Iași și a primit distincția pentru Directorul anului 2022 pentru egalitate de șanse. Sub deviza „Fiecare copil merită să știe mai mult!”, doamna Antoci a inițiat, în anul școlar 2021-2022, proiecte prin care cadrele didactice au putut să sprijine mai mult integrarea rapidă și ușoară a tuturor copiilor, în ritmul cu care erau obișnuiți înainte de pandemie.

Urmărește înregistrarea întregului eveniment AICI. 

sursă foto: https://www.facebook.com/asociatiapentruvaloriineducatie/photos/a.627497657413798/2305319822964898